عکس بازار

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آغاز به کار خط پروازی تهران ـ آستاراخان ـ تهران/هزینه تجارت با روسیه کاهش یافت

آغاز به کار خط پروازی تهران ـ آستاراخان ـ تهران/هزینه تجارت با روسیه کاهش یافت

 

 

به گزارش گروه اقتصادمنابع حقوق :، ولی‌ا‌… افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص برقرای خطوط بین تهران آستارا خان گفت: پس از برقراری خطوط منظم دریایی از بنادر شمالی کشور به مقصد آستاراخان روسیه و اکتائو قزاقستان که در قالب بسته نخست یارانه حمل و نقل صاداتی از خرداد ماه سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی شد، به منظور تسهیل در تردد تجار و صادرکنندگان ایرانی که کالاهای خود را با کشتی به بندر آستاراخان ارسال کرده بودند، خط پروازی منظم تهران ـ آستاراخان پیش‌بینی شد. 
 
وی با اشاره به سیاست سازمان توسعه تجارت برای ایجاد زیرساخت‌های صادراتی به جای پرداخت جوایز نقدی، اظهار داشت: بر اساس همین رویکرد و از محل مشوق‌های صادراتی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت هواپیمایی تابان منعقد و مقرر شد شرکت هواپیمایی تابان در طول ۶ ماه، خط پروازی منظم بین فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه بندر آستاراخان را راه‌اندازی کند. 
 
رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه هم‌اکنون این خطوط پروازی آماده خدمت‌رسانی به تجار ایرانی است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پرواز تهران ـ آستاراخان بر اساس پیشنهادهای تجار و بازرگانان و بخش خصوصی بوده و با توجه به اینکه هر هفته دوبار در روزهای سه شنبه  و جمعه پرواز انجام می‌شود از همه فعالان اقتصادی در بازار روسیه انتظار داریم از این امکان به نحو مطلوب بهره‌برداری کنند. 
 
 وی با تاکید بر اینکه فصل نوینی در تجارت میان ایران و روسیه ایجاد شده است، یادآور شد: پس  از کاهش سطح مراودات تجاری روسیه و ترکیه، اهمیت تجارت تهران و مسکو مضاعف شده و برای پیشبرد اهداف دو کشور راه‌اندازی این خط پروازی لازم و ضروری بود. 
 
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پیش از این هیچ کدام از شرکت‌های هواپیمایی ایران و حتی روس به مقصد آستاراخان پرواز نداشتند و تجار و بازرگانان مجبور بودند به صورت غیرمستقیم و با صرف هزینه و زمان دو برابر از تهران به مسکو یا استانبول رفته و از آنجا عازم آستاراخان شوند. 
 
افخمی‌راد با بیان اینکه پرواز به مسکو و سن‌پترزبورگ نیز به صورت منظم از ایران انجام نمی‌گرفته و فقط به صورت فصلی در تابستان برقرار بوده است، اهمیت دیگر برقراری این خط پروازی را کمک به جذب گردشگران روسی دانست و افزود: جامعه تورگردانان و تشکل‌های گردشگری ایران با توجه به جاذبه‌های گردشگری کشورمان می‌توانند با برنامه‌ریزی مطلوب و بهره‌برداری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های این خطوط هوایی، گردشگران روس را به کشور جذب کنند و توسعه صنعت توریسم  کشور را ارتقا دهند. 
 
این در حالی است که شرکت هواپیمایی تابان اولین پرواز منظم خود را از مبدا تهران به مقصد آستاراخان از روز ۱۸ خرداد ماه کلید زد که با هفته‌ای دو پرواز در روزهای سه‌شنبه و جمعه مبادرت به جابجایی صادرکنندگان خواهد کرد. 
 
بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی تابان، پرواز رفت از تهران ساعت ۱۱ صبح و برگشت ساعت ۱۴ همان روز از آستاراخان روسیه انجام می‌شود.

انتهای پیام/



link


می پسندم نمی پسندم

هشدار درباره سفره‌های آلوده یکبار مصرف

هشدار درباره سفره‌های آلوده یکبار مصرف

 

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان نایلون و پلاستیک در باره آلودگی برخی از سفره‌های یک بار مصرف و خطرآفرینی این کالا هشدار داد.

هشدار درباره سفره های آلوده یک بار مصرف
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رحیم مقیمی اصل با اشاره به بی اطلاعی مردم از آلودگی این سفره ها و در معرض خطر قرار بودن جان مصرف کنندگان افزود: تنها برخورد وزارت بهداشت برای مقابله با این مشکل صدور اخطار برای تولید کنندگان این کالای غیربهداشتی است.در حالی که این واحدها باید پلمب شده و صاحبان آنها جریمه های سنگین پرداخت کنند. 

 

وی گفت: تولید این نوع کالاهای غیربهداشتی و بی کیفیت علاوه بر از بین بردن بازار داخل تولید کنندگان، محصولات با کیفیت ایرانی را نیز در بازارهای جهانی بی اعتبار کرده است. 

 

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان نایلون و پلاستیک، ایران را کشور پیشرو در تولید محصولات با کیفیت پلاستیکی و صادرات آن نسبت به کشور ترکیه ، کره و ژاپن دانست و تصریح کرد:‌ عراق ، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان و دیگر کشورهای همجوار بازارهای هدف صادرات ایران قرار داشتند که هم اکنون با محصولات ترکیه تامین نیاز می شوند. 

 

مقیمی اصل مصرف انواع مصنوعات پلاستیکی را در ایران سه میلیون تن اعلام کرد و گفت: در تولید محصولات پلاستیکی به ویژه سفره های یکبار مصرف که دارای رنگ کدر و شیری هستند 70 درصد کربنات مصرف شده که این ماده غیربهداشتی و آلوده است. 

 

وی ادامه داد: تمایل مردم برای خرید جنس ارزان قیمت، از دلایل تولید محصولات بی کیفیت و توزیع آن در بازار است. 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

لوزانو: نتوانستیم نمایش خوبی برابر برزیل داشته باشیم

لوزانو: نتوانستیم نمایش خوبی برابر برزیل داشته باشیم



سرمربی تیم ملی والیبال گفت: سرویس‌های تیم ملی برزیل در طول این دیدار مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد.



link

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

فهرست دستمزد مربیان حاضر در کوپا آمریکا /سرمربی اخراجی برزیل در صدر قرار دارد

فهرست دستمزد مربیان حاضر در کوپا آمریکا /سرمربی اخراجی برزیل در صدر قرار دارد

 

ورزش > فوتبال جهان – فهرست دستمزد مربیان حاضر در کوپا آمریکا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛فهرست دستمزد مربیان حاضر در رقابت های کوپا آمریکا اعلام شد.بر این اسا دونگا، سرمربی اخراجی برزیل با 2.7 میلیون یورو بالاترین دستمزد را در بین مربیان دارد. پس از  کلینزمن در رده دوم است و دیاز، مارتینو و پکرمن،  سه مربی آرژانتینی هم رتبه های سوم تا پنجم را به خودشان اختصاص داده اند.

در زیر جدول رده بندی این مربیان را مشاهده می کنید:

دستمزد مربیان حاضر در کوپا


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

معروف: شرایط روی وضعیت تیم ما بی تاثیر نبود

معروف: شرایط روی وضعیت تیم ما بی تاثیر نبود



کاپیتان تیم ملی والیبال گفت: تیم ملی برزیل یکی از بهترین و بزرگترین تیم‌های جهان است



link


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

کپسول سایوز چطور سه فضانورد را به زمین رساند؟/هزینه فضانوردهای آمریکا برای استفاده از سایوز

کپسول سایوز چطور سه فضانورد را به زمین رساند؟/هزینه فضانوردهای آمریکا برای استفاده از سایوز

رها نیوز:

 

دانش > نجوم – شنبه(29 خرداد) کپسول سایوز پس از طی یک مسافت طولانی با استفاده از چتر نجات در قزاقستان به زمین رسید و سه فضانورد روسی،انگلیسی و آمریکایی را به خانه رساند. این سفر اما چطور صورت گرفت؟

فضاپیمای سایوز  پرکارترین، پراستفاده‌ترین و پرعمرترین فضاپیمای سرنشین‌دار جهان است. این فضاپیما در اوایل دهه شصت میلادی زیر نظر سرگئی کارالیوف ابتدا به منظور سفر انسان به ماه طراحی شد. پس از پایان مسابقه فضایی برای رسیدن به ماه، سایوز برای حمل فضانوردان شوروی سابق و سایر کشورها به ایستگاه‌های فضایی سالیوت و آلماز بکار رفت. در سال ۱۹۷۵ میلادی در طی پروژه آزمایشی آپولو-سایوز نقش مهمی بازی کرد، و پس از آن وسیله اصلی برای رفت‌وآمد به ایستگاه فضایی میر بود. امروزه، گونه‌های جدید فضاپیمای سایوز برای فرستادن فضانوردان به مدار زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی بکار می‌روند.

این فضاپیما ظرفیت حمل سه فضانورد را دارا است. در مرحله پرتاب به فضا و بازگشت به زمین، فضانوردان لباس فضایی می‌پوشند تا حوادث احتمالی مانند افت فشار کابین خطری متوجه آنان نکند.

 

اما فضانوردان آمریکایی چگونه بدون در اختیار داشتن فضاپیمای شاتل عازم این ایستگاه می شوند؟ پاسخ ساده است: آنها بابت هر نفر 71 میلیون دلار به روسیه می پردازند و سفرهای خود به ایستگاه فضایی یا بالعکس را از طریق فضاپیمای سایوز انجام می دهند.

5454



لینک مطلب


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

پخش مستقیم پرتاب موشک نیوشپارد/یکشنبه 30 خرداد

پخش مستقیم پرتاب موشک نیوشپارد/یکشنبه 30 خرداد

رها نیوز:

 

دانش > نجوم – شرکت خصوصی پرواز فضایی بلو اوریجین متعلق به جف بزوس،بنیانگذار آمازون قصد دارد روز یکشنبه(30 خرداد) چهارمین پرتاب آزمایشی موشک نیوشپارد خود را به صورت مستقیم و آنلاین پخش کند.

براي نخستين بار است كه علاقه‌مندان به فضا مي‌توانند پرتاب موشك نيوشپارد را به صورت مستقيم ببينند. پيش از اين اسپيس ايكس به عنوان رقيب بلو اوریجین اين امكان را فراهم كرده بود و مورد استقبال بسياري قرار گرفت.

پخش مستقيم اين پرتاب روز يكشنبه(30 خرداد) ساعت 18:15 به وقت تهران شروع مي‌شود و از اينجا قابل مشاهده است.

جف بزوس بنيانگذار شركت آمازون شركت فضايي‌اش،‌را با اين اميد تاسيس كرد كه روزي بتواند از راكت قابل استفاده مجدد نيو شپارد براي حمل توريست‌هاي فضايي و رونق بخشيدن به توريسم فضايي استفاده كند. بزوس چندی پیش اعلام کرد که شرکت بلو اوریجین قصد دارد پروازهای آزمایشی سرنشین‌دار موشک خود را از سال آینده آغاز کند و پروازهای مسافران دارای بلیط را نیز از سال 2018 انجام دهد.

این موشک به افتخار «آلن شپارد»، نام «نيوشپارد» را به خود گرفته است. او نخستین آمریکایی بود که در سال ۱۹۶۱ توانست به فضا برود، البته او صرفا به یک ارتفاع زیرمداری صعود کرد.

در آخرين آزمايش نيوشپارد،این موشک پس از رسیدن به  ارتفاع 101 كيلومتري به زمین بازگشت. این موشک توانایی باقی ماندن در فضا را ندارد و به گفتۀ مسئولان بلواوریجین، به منظور استفاده در توریسم فضایی ساخته شده است. این موشک می تواند پس از عبور از اتمسفر زمین به مدت چند دقیقه در ورای این مرز بماند و امکان معلق ماندن را به سرنشینان بدهد.

ساخت موشک هایی که از آنها به عنوان بالابرندۀ سفینه ها از آنها استفاده شود و قادر باشند پس از قراردادن سفینه های فضایی در مدار زمین مجددا به زمین بازگردند، از اهداف بسیاری از شرکت های هوافضاست. امكان فرود عمودي اين موشك به معناي آن است كه بر خلاف گذشته مي‌توان از آن بارها براي پرتاب به فضا استفاده كرد.

 


لینک مطلب


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

بدقولی بیمه‌ها در پرداخت، بیمارستا‌ن‌ها را فلج کرده است

بدقولی بیمه‌ها در پرداخت، بیمارستا‌ن‌ها را فلج کرده است

اخبار

 

رییس بیمارستان اختر با بیان اینکه بیمه سلامت از تیر ماه سال گذشته هیچ‌گونه پرداختی نداشته گفت: تأخیر در پرداخت‌ها ،بیمارستان‌ها را فلج کرده است.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان 100 تخت فعال ارتوپدی داریم و روزانه بالغ بر 24 تا 25 عمل جراح بزرگ ارتوپدی انجام می‌شود افزود: در حال حاضر 6 اتاق عمل در این مرکز داریم که با توجه به افزایش نیاز به دنبال ایجاد 4 اتاق عمل دیگر هستیم.

توکل در خصوص مشکلات بیمارستان عنوان کرد: یکی از مشکلات ما کمبود فضای درمانگاه است که در صدد هستیم تا فضای مهد کودک بیمارستان برای توسعه به این بخش اضافه کنیم و بدهی بیمه‌ها مشکل بزرگ دیگری است که دامن‌گیر تمام بیمارستان‌های کشور است.

وی ادامه داد: ما تقریبا ماهی 600 تا 700 میلیون تومان از بیمه سلامت و به همین میزان از تأمین اجتماعی طلب داریم که وضعیت پرداخت بیمه تأمین اجتماعی به خاطر قراردادی که با بانک رفاه بسته به مراتب بهتر از سایر بیمه ها است که در این میان متاسفانه بیمه سلامت از تیر ماه 94 هیچگونه پرداختی نداشته است.

رییس بیمارستان اختر تأکید کرد: کمبود نقدینگی در بیمارستان‌ها با توجه به کاهش میزان پرداختی از جیب مردم، بیمارستان‌ها را فلج کرده است.


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

خنده‌دارترین سرچ در گوگل

386478_945.jpg

 

پسری پس از دیدن آخرین چیزی که مادربزرگش در گوگل جستجو کرده بود نتوانست جلوی خنده‌اش را بگیرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که فقط با یک کلیک می‌توانیم تمام اطلاعاتی را که می‌خواهیم را به دست آوریم، جواب سوالاتمان را دریافت کنیم و یا متنی را که معنی آن را نمی‌دانیم ترجمه کنیم.

اگر به صورت آنلاین به دنبال چیزی هستید بهتر است که آن را با کلمات اصلی در موتورهای جستجو، سرچ کنید.

پسری با دیدن جستجویی که مادربزرگش در گوگل انجام داده بود خنده‌اش گرفت و آن را در اینترنت به اشتراک گذاشت تا همه بتوانند با دیدن آن شاد شوند.

گوگل

چیزی که باعث خنده این نو به مادربزرگش شده بود این بود که مادربزرگش از واژه‌هایی مثل لطفا و متشکرم استفاده کرده بود.

گوگل

 

 



link


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,

توسعه شبكه هاي پهن باند در چارچوب اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي

آموزش

 

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي وزارت ارتباطات، گفت: توسعه شبكه هاي دسترسي با سرعت و كيفيت مناسب جهت پاسخگويي به نيازهاي فعلي و آتي متقاضيان و كاربران امري ضروري است.

توسعه شبكه هاي پهن باند در چارچوب اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی ؛ معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي وزارت، با اشاره به طرح افزايش سطح دسترسي كاربران نهايي به شبكه ملي اطلاعات در چارچوب اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي در وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: توسعه شبكه هاي دسترسي با سرعت و كيفيت مناسب (پهن باند) جهت پاسخگويي به نيازهاي فعلي و آتي متقاضيان و كاربران امري ضروري است.

قنبري هدف از اين پروژه را، ايجاد شبكه پهن باند ملي، امن و پايدار با قابليت دسترسي حداقل 20 مگابيت برثانيه براي مردم بر بستر شبكه ملي اطلاعات عنوان كرد و گفت: افزايش سطح دسترسي كاربران نهايي به شبكه ملي اطلاعات به 20 مگابيت در ثانيه و حمايت از توسعه مراكز داده و شبكه توزيع محتوا در چارچوب اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي خواهد بود.

وي افزود: با توجه به نياز روزافزون كشور به برقراري و توسعه شبكه هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات، توسعه مستمر تكنولوژي هاي ارتباطي، ارائه خدمات نوين مبتني بر شبكه هاي اينترنتي، گسترش تقاضاي آحاد مردم جهت دريافت خدمات به صورت الكترونيكي و نيز رشد چشمگير دسترسي كاربران به اينترنت در سال هاي اخير، لزوم توسعه شبكه هاي دسترسي با سرعت و كيفيت مناسب ضروري است.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي خاطر نشان كرد: به علت تاثير شگرف و غير قابل اجتناب ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان پيشران توسعه بر اقتصاد، فرهنگ و اجتماع، توسعه و رشد پهن باند در تمامي مناطق كشور به صورت متوازن امري بديهي است.

وي مهمترين اقدام را در اين راستا، ايجاد و توسعه شبكه دسترسي مبتني بر فناوري هاي نوين، ايجاد و توسعه شبكه زيرساخت بر بستر IP، حمايت از توسعه مراكز داده داخلي و شبكه توزيع محتوا، توسعه شبكه مترواترنت استاني، توسعه امنيت شبكه و حمايت از صيانت اجتماعي و پدافند غير عامل بيان كرد. 

قنبري امكان دسترسي خانوارها به پهن باند، سرعت دسترسي مشتركين پهن باند، افزايش ظرفيت ذخيره سازي داده در داخل كشور را از جمله شاخص هاي قابل اندازه گيري پروژه عنوان كرد و اظهار داشت: منابع مالي مورد نياز اجراي اين پروژه طبق برآورد سرمايه گذاري پنج ساله بالغ بر 530 هزار ميليارد ريال مي باشد كه بيش از 70 درصد آن توسط بخش غير دولتي اجرا و سرمايه گذاري خواهد شد.

 


می پسندم نمی پسندم
برچسب ها : ,